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자동차용 반도체 증산이 순조롭게 진행중(2021.10.18)

yjsunshine 2021. 10. 18. 15:52

2021.10.18

IDM: Integrated Device Manufacturer(종합 반도체 회사) 반도체 설계부터 제조까지 함께하는 회사.

 

IDMs, chipmakers on track to raise automotive MCU output (digitimes.com)

종합 반도체 회사와 칩제조사들은 자동차용 반도체 증산이 순조롭게 진행되고 있다.

 

International IDMs and chipmakers are set to ramp up their output for automotive MCUs in the next few years to meet ever-growing demand for such chips, according to industry sources.

종합 반도체 회사와 칩제조사들은 향후 몇년간 증가하고 있는 자동차용 반도체 수요에 대응하기 위해서

생산량을 증가시키고 있다고 산업 관계자가 말했다.

 

Japan's Renesas Electronics, for instance, has outlined plans to boost its car-use MCU output by 50% by the end of 2023; Infineon has decided to invest EUR2.4 billion (US$2.064 billion) in capacity expansion; and pure-play foundry TSMC has also set a goal to boost automotive MCU production by 60% in 2021, the sources said.

일본의 르네사스는 2023년말까지 자동차용 반도체 MCU를 50% 증산하기로 했다.

독일의 인피니온은 반도체 증산을 위해 20.64억달러를 투자하기로 했다.

순수 파운드리업체 TSMC는 2021년에 자동차용 반도체 생산량을 60% 증산하기로 했다.

 

Persistent shortage of automotive chips has sent major automakers including Volkswagen (VW), Daimler and BMW issuing pessimistic prospects for car production and sales in the next few months or years, the sources indicated.

지속적인 자동차용 반도체 부족으로 세계 유수의 자동차업체들은 향후 몇개월간 또는 몇년간 자동차 생산에 비관적인

견해를 밝혔다.

 

General Motors, VW, Nissan and Tesla have all announced that they will decrease production of some specific models in years beyond 2021, citing shortage of related chips, the sources continued.

GM,폭스바겐, 니산과 테슬라는 2021년을 지나서도 일부 모델의 생산량이 감소할 것으로 발표했다.

 

Meanwhile, China EV startup Li Auto saw its September sales plunge 24.8% sequentially to 7,094 units due to chip crunch, and its local peers Great Wall Motor and Changan Auto have also extended their delivery lead times for new cars for the same reason.

중국의 전기차 스타트업 리오토는 9월 매출이 칩부족으로 전월대비 24.8% 감소하였다.