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마이크로소프트 게임회사 인수발표에 소니 주식 하락(2022.01.19)

yjsunshine 2022. 1. 20. 10:09

2022.01.19

 

Shares of Sony Group are under pressure for a second day, as investors continue to assess the risks to the company’s PlayStation business following Microsoft‘s agreement to acquire Activision Blizzard for $69 billion.

 

Microsoft has said the deal would make it the world’s third-largest player in gaming,

trailing only China’s TenCent—and Sony.

 

With a decline of 4% on Wednesday, Sony’s American depositary receipts (ticker: SONY) are now down 11% since the Microsoft/Activison transaction was announced. The company has shed nearly...

 

Microsoft가 게임회사 Activision Blizzard를 690억 달러에 인수하기로 합의한 후,

투자자들이 소니의 PlayStation 사업에 대한 위험을 계속 평가함에 따라 Sony Group의 주식은

이틀째 압박을 받고 있습니다.

 

마이크로소프트는 이번 거래로 중국의 텐센트와 소니에 이어 세계 3위의 게임 플레이어가 될 것이라고 밝혔다.

 

수요일에 4% 하락한 Sony의 미국 예탁증서(티커: SONY)은 Microsoft/Activison 거래가 발표된 이후

현재까지 11% 하락했습니다

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Metaverse barriers to entry are ‘rather high:’ CoinDesk Global Macro Editor (yahoo.com)

메타버스 진입 장벽은 매우 높다.

 

With recent patent filings by Walmart (WMT) suggesting that the major retailer may be joining the likes of Meta (FB) and Apple (AAPL) in embarking on a foray into metaverse technology, more consumers are now asking how they can access the virtual space themselves. According to CoinDesk Global Macro Editor TV Anchor Emily Parker, many obstacles remain for average consumers to access the metaverse.

 

“First of all, the metaverse right now, for a lot of the average users, is not that easy to access,” Parker told Yahoo Finance Live. “The barrier to entry is rather high. So having these larger established players coming in could create more of a mainstream experience. It could open it up to more users.”

 

Parker joined Yahoo Finance Live to discuss crypto regulation, Walmart exploring metaverse technology, and the outlook for China's digital Yuan adoption.

 

Metaverse is an umbrella term used to describe shared virtual world environments that can be accessed through the usage of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) devices. And while many modern smartphones have limited VR and AR capabilities, Apple’s VR/AR headset, for example, is expected to cost at least $2,000.

 

Not all VR/AR devices will run consumers that pretty of a penny, however, with Meta’s Oculus Quest 2 costing $299 and $399 for the 128 GB and 256 GB versions, respectively. Nevertheless, cost and consumer awareness may pose challenges for increased adoption of the metaverse by potential everyday users.

 

최근 Walmart(WMT)의 특허 출원에 따라 주요 소매업체가 Meta(FB) 및 Apple(AAPL)과 같은 업체에 합류하여 메타버스 기술에 뛰어들 수 있음을 시사하면서 더 많은 소비자가 가상 ​​공간에 액세스할 수 있는 방법을 묻고 있습니다. 

 

CoinDesk 글로벌 매크로 편집자 TV 앵커 Emily Parker에 따르면 일반 소비자가 메타버스에 액세스하는 데는 많은 장애물이 남아 있습니다. 파커는 야후 파이낸스 라이브와의 인터뷰에서 “우선 현재 많은 일반 사용자들이 메타버스에 접근하기가 쉽지 않다”고 말했다. “진입장벽이 다소 높다. 따라서 더 큰 규모의 기존 플레이어가 들어오면 주류 경험을 더 많이 만들 수 있습니다. 더 많은 사용자에게 공개할 수 있습니다.” Parker는 암호 규제, Walmart의 메타버스 기술 탐색, 중국의 디지털 위안화 채택 전망에 대해 논의하기 위해 Yahoo Finance Live에 합류했습니다.

 

메타버스는 가상 현실(VR) 및 증강 현실(AR) 장치의 사용을 통해 액세스할 수 있는 공유 가상 세계 환경을 설명하는 데 사용되는 포괄적인 용어입니다. 많은 최신 스마트폰에는 VR 및 AR 기능이 제한되어 있지만 예를 들어 Apple의 VR/AR 헤드셋 가격은 최소 2,000달러가 될 것으로 예상됩니다.

 

그러나 모든 VR/AR 기기를 소비자를 꽤 많이 사용하지는 않을 것입니다. 그러나 Meta의 Oculus Quest 2의 128GB 및 256GB 기기 가격은  각각 299달러 및 399달러입니다. 그럼에도 불구하고 비용 및 소비자 인식은 잠재적인 일상 사용자가 메타버스를 채택하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다.