2022년1분기 기업용 SSD 매출은 전분기대비 14.1% 증가
2022.05.26
2022년1분기 글로벌 낸드 매출은 179.2억달러이고 이중 기업용 SSD 매출은 55.76억달러로
전체 낸드 매출의 31.1% 차지.
1분기 전체 낸드 매출은 전분기대비 3.0% 감소하였으나 기업용 SSD 매출은 14.1% 증가.
Rising Demand and Rush Order Pricing Drive 14.1% QoQ Enterprise SSD Revenue Growth in 1Q22, Says TrendForce
수요 증가 및 긴급 주문 가격으로 1Q22 엔터프라이즈 SSD 매출은 14.1% QoQ 증가.
According to TrendForce research, North American data centers saw an improvement in components supply after February, driving a recovery in purchase order volume. As Server brands returned to normal in-office work following the pandemic, the increase in capital expenditures on related information equipment has also boosted order growth. The addition of Kioxia’s raw material contamination incident led to an increase in the pricing of certain rush orders, pushing up overall Enterprise SSD revenue in 1Q22 to US$5.58 billion, or 14.1% growth QoQ.
TrendForce 조사에 따르면 북미 데이터 센터는 2월 이후 부품 공급이 개선되어 구매 주문량이 회복되었습니다.
팬데믹 이후 서버 브랜드가 정상적인 사무실 업무로 복귀함에 따라 관련 정보 장비에 대한 자본 지출의 증가도
주문 성장을 촉진했습니다. Kioxia의 원자재 오염 사고가 추가되면서 특정 긴급 주문의 가격이 인상되어
1Q22의 전체 엔터프라이즈 SSD 매출이 55억 8000만 달러(QoQ 14.1% 성장)로 증가했습니다.
According to TrendForce, Samsung and SK hynix (including Solidigm) were the top two players in 1Q22.
At the beginning of the year, demand from hyperscale data centers resulted in high inventory levels due to component mismatches, leading Samsung's order growth missing expectations.
However, as repercussions from the WDC and Kioxia contamination incident hit NAND Flash production capacity in 1Q22, server customers quickly turned to Samsung for additional orders, driving the company’s 1Q22 revenue to US$2.77 billion, up 14.8% QoQ.
트렌드포스에 따르면 2022년 1분기 1,2위는 삼성과 SK하이닉스(솔리다임 포함)였다. 연초에 하이퍼스케일 데이터센터의 수요로 인해 구성 요소 불일치로 인해 높은 재고 수준이 발생하여 삼성의 주문 성장이 기대치를 하회했습니다.
그러나 WDC 및 Kioxia 오염 사건의 여파가 1Q22에서 NAND Flash 생산 능력에 타격을 가하면서 서버 고객들이 빠르게 추가 주문을 위해 Samsung에 눈을 돌렸고, 회사의 1Q22 매출은 전분기 대비 14.8% 증가한 27억 7,000만 달러를 기록했습니다.
Solidigm's bit shipments are still on par with 4Q21 even amid tight (SSD) control chip supply. On the other hand, SK hynix continued to expand its partnership with a single client in North America, driving SK Group's enterprise SSD revenue up by 10.7% to US$1.35 billion. The company’s primary goal this year is to expand SSD shipments, hoping to regain market share lost in the past two years due to insufficiencies in the supply chain.
Solidigm의 비트 출하량은 타이트한(SSD) 컨트롤러 칩 공급에도 불구하고 여전히 4분기 비슷한 수준이다.
한편, SK하이닉스는 북미 단일 클라이언트와의 파트너십을 지속 확대해 SK그룹의 기업용 SSD 매출이 10.7% 증가한
13억5000만 달러를 기록했다. 올해 회사의 주요 목표는 공급망 부족으로 지난 2년 동안 잃어버린 시장 점유율을 되찾기 위해 SSD 출하량을 늘리는 것입니다.
Micron, ranked third, saw its market share rebound significantly this quarter, reflecting the company's determination to expand its enterprise SSD market share. It also posted the industry’s highest revenue growth, at 32.6% QoQ to US$606 million. Although Micron's primary clients remain server brands and the SATA interface is still its main product, volume is also ramping up on the company's 96-layer PCIe 4.0 SSD, driving revenue growth this quarter to outperform other competitors.
TrendForce indicates that Micron's PCIe 4.0 products are expected to pass verification by North American hyperscale data center clients in 3Q22 and begin to ramp up volume.
Though, the only way to ensure its future growth momentum is by increasing shipments of mainstream PCIe product.
3위인 마이크론은 이번 분기에 시장 점유율이 크게 반등해 기업용 SSD 시장 점유율을 확대하겠다는 회사의 의지를 반영했다. 또한 전분기 대비 32.6% 증가한 6억 600만 달러로 업계 최고 매출 성장률을 기록했습니다. Micron의 주요 고객은 서버 브랜드로 남아 있고 SATA 인터페이스는 여전히 주요 제품이지만, 회사의 96단 PCIe 4.0 SSD에서도 볼륨이 증가하고 있어 이번 분기 매출 성장을 주도하여 다른 경쟁업체를 능가합니다.
TrendForce는 Micron의 PCIe 4.0 제품이 22년 3분기에 북미 하이퍼스케일 데이터 센터 클라이언트의 검증을 통과하고 볼륨이 증가할 것으로 예상한다고 밝혔습니다. 그러나 미래 성장 모멘텀을 보장하는 유일한 방법은 주류 PCIe 제품의 출하량을 늘리는 것입니다.
Kioxia originally had the opportunity to usher in substantial growth in PCIe 4.0 product shipments this year. With verification completed among a number of Chinese customers at the end of 2021, there was a significant increase in shipments to the Chinese market in 1Q22. In particular, with mass production of PCIe 5.0 SSDs following up in 2H22, there will be opportunities to further expand partnerships with hyperscale data center clients. Although the contamination incident affected the confidence of some clients regarding partnership, resulting in a slowdown in enterprise SSD shipments, the volume of PCIe interface products still drove quarterly revenue up by 11.9% to US$471 million, ranking fourth.
Kioxia는 원래 올해 PCIe 4.0 제품 출하량을 크게 늘릴 기회가 있었습니다. 2021년 말 다수의 중국 고객을 대상으로 검증이 완료되면서 2022년 1분기 중국 시장 출하량이 크게 늘었다. 특히 하반기에는 PCIe 5.0 SSD 양산에 이어 하이퍼스케일 데이터센터 고객들과의 파트너십을 더욱 확대할 수 있는 기회가 될 것이다. 오염 사고가 파트너십에 대한 일부 고객의 신뢰에 영향을 미치고 엔터프라이즈 SSD 출하 속도가 느려지긴 했지만 PCIe 인터페이스 제품의 볼륨은 여전히 11.9% 증가한 미화 4억 7,100만 달러로 분기 매출을 4위에 올랐습니다.
Western Digital, ranked fifth, posted $378 million in enterprise SSD revenue in 1Q22, largely flat QoQ. The competitive strength of its enterprise SSD products is less obvious, due to the continuous decline in the supply of its previously predominant SAS products, in addition to the current dominance of PCIe 3.0 products and PCIe 4.0 products not shipping until 2H22. Given that the company’s mass production schedule and production process of PCIe 4.0 products is lagging behind competitors, the possibility of a substantial increase in shipments is not high. Unless the development of next-generation PCIe 5.0 products can be accelerated moving forward, there is a risk that the company’s market share will continue to erode.
5위인 Western Digital은 2022년 1분기 엔터프라이즈 SSD 매출에서 3억 7,800만 달러를 기록했으며 이는 전분기와 거의 동일합니다. 2H22까지 출하되지 않는 PCIe 3.0 제품 및 PCIe 4.0 제품이 현재 지배적일 뿐만 아니라 이전에 우세했던 SAS 제품의 공급이 지속적으로 감소하고 있기 때문에 엔터프라이즈 SSD 제품의 경쟁력은 덜 분명합니다. PCIe 4.0 제품의 양산 일정과 생산 공정이 경쟁사에 비해 뒤처져 있어 실질적인 출하량 증가 가능성은 크지 않다. 차세대 PCIe 5.0 제품 개발에 박차를 가하지 못한다면 회사의 점유율이 계속해서 잠식될 위험이 있다.