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자동차

테슬라의 주식은 4분기 실적 미달로 인해 하락(2024.01.24)

2024.01.25

 

 

 

 

Tesla stock drops on Q4 earnings miss, warns production growth rate will be 'notably lower' than 2023 (yahoo.com)

 

Tesla stock drops on Q4 earnings miss, warns production growth rate will be 'notably lower' than 2023 CEO Elon Musk did say that the company's next-gen vehicle will be coming in the second half of 2025.

 

테슬라의 주식은 4분기 실적 미달로 인해 하락했으며, 2023년보다 생산 성장률이 '상당히 낮을 것'이라고 경고했습니다. CEO 일론 머스크는 회사의 차세대 차량이 2025년 하반기에 출시될 것이라고 말했습니다.

 

Tesla reported Q4 earnings that missed estimates and issued a downbeat full-year production outlook that weighed on the stock, though CEO Elon Musk did confirm that the company's next-gen vehicle will be coming in the second half of 2025.

테슬라는 예상을 밑돈 4분기 실적을 보고했으며, 전체 연간 생산 전망에 대해 비관적인 견해를 나타내 주식에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 CEO 엘론 머스크는 2025년 하반기에 출시될 차세대 차량이 있을 것임을 확인했습니다.

 

For the fourth quarter, Tesla reported top-line revenue of $25.17 billion vs. $25.87 billion (est.), however revenue rose approximately 3% from a year ago. From a profitability standpoint, Tesla reported adjusted EPS of $0.71 vs $0.73 (est.) and adjusted net income of $2.486 billion vs $2.61 billion expected by the Street.

 

4분기에 테슬라는 예상치 258억 7천만 달러에 비해 251억 7천만 달러의 매출을 보고했습니다. 그러나 이는 일년 전에 비해 약 3% 증가한 수치입니다. 수익성 측면에서는, 테슬라는 주당 조정 순이익(EPS)이 예상치 0.73달러에 비해 0.71달러를,

조정 순이익은 24억 8600만 달러를 기록해, 월가의 예상치 26억 1000만 달러에 미치지 못했습니다.

 

In terms of of its full-year production, Tesla said its "vehicle volume growth rate may be notably lower than the growth rate achieved in 2023, as our teams work on the launch of the next-generation vehicle at Gigafactory Texas," indicating it would not reach Street estimates of 2.19 million for 2024, which would have been a 21% increase from 2023.


전체 연간 생산과 관련하여, 테슬라는 "텍사스 기가팩토리에서 차세대 차량 출시 작업을 진행하는 동안, 차량 볼륨 성장률이 2023년에 달성된 성장률보다 현저히 낮을 수 있다"고 밝혔습니다. 이는 월가의 2024년 219만 대 예상치에 도달하지 못할 것임을 시사합니다. 이는 2023년 대비 21% 증가한 수치였습니다.

 

 

 

In its earnings release and later on the earnings call, Tesla did mention progress of its next-gen platform, however. "We are focused on bringing the next-generation platform to market as quickly as we can, with the plan to start production at Gigafactory Texas. This platform will revolutionize how vehicles are manufactured."

"We're very far along on our next-gen low cost vehicle; we're really excited about this. This is a revolutionary manufacturing system, far more advanced than any other in the world," Musk said on the earnings call, clarifying that the company's current schedule has this vehicle hitting production in the second half of 2025. This echoes what Reuters reported earlier, that Tesla told suppliers it wants to start production of a new mass-market EV codenamed "Redwood" in mid-2025.

 

테슬라는 자사의 실적 발표와 이어진 실적 전화회의에서 차세대 플랫폼의 진행 상황에 대해 언급했습니다. "우리는 차세대 플랫폼을 시장에 가능한 빨리 출시하는 데 집중하고 있으며, 텍사스 기가팩토리에서 생산을 시작할 계획입니다. 이 플랫폼은 차량 제조 방식을 혁명적으로 변화시킬 것입니다."

"우리는 차세대 저비용 차량 개발에 매우 멀리 왔으며, 이에 대해 정말로 흥분하고 있습니다. 이것은 세계에서 가장 진보된 혁신적인 제조 시스템입니다," 머스크는 실적 전화회의에서 말했습니다. 그는 회사의 현재 일정에 따라 이 차량이 2025년 하반기에 생산에 들어갈 것이라고 밝혔습니다. 이는 로이터가 이전에 보도한 내용과 일치하는데, 테슬라가 대중 시장을 겨냥한 새로운 전기차, 코드명 "레드우드"의 생산을 2025년 중반에 시작하길 원한다고 공급업체들에게 알렸다고 합니다.

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Tesla's stock experienced a decline following its Q4 earnings report, which missed analysts' expectations. The company reported a top-line revenue of $25.17 billion, which was below the estimated $25.87 billion, although it represented a roughly 3% increase from the previous year. The adjusted earnings per share (EPS) were $0.71, slightly under the estimated $0.73, and the adjusted net income was reported at $2.486 billion, below the expected $2.61 billion.

 

테슬라의 주식은 분석가들의 예상을 미치지 못한 4분기 실적 보고 이후 하락했습니다. 회사는 $25.17억의 매출을 보고했는데, 이는 예상된 $25.87억보다 낮았지만 전년 대비 약 3% 증가한 수치입니다. 조정 주당 이익(EPS)은 예상된 $0.73보다 조금 낮은 $0.71이었고, 조정 순이익은 예상된 26.1억달러 대비 낮은 24.86억달러로 보고되었습니다.

 

A significant factor in the stock's performance is Tesla's forecast for vehicle production growth in 2024. The company indicated that its vehicle volume growth rate for the year might be "notably lower" than the rate achieved in 2023. This is attributed to efforts focused on the launch of their next-generation vehicle at Gigafactory Texas. As a result, Tesla's production in 2024 is unlikely to reach the anticipated 2.19 million vehicles, which would have been a 21% increase from 2023.

 

주가에 미친 중요한 요인은 테슬라의 2024년 차량 생산 성장 전망입니다. 회사는 2024년 차량 생산량 성장률이 2023년에 달성한 성장률보다 "상당히 낮을 것"이라고 밝혔습니다. 이는 텍사스 기가팩토리에서 차세대 차량 출시에 집중하는 노력과 관련이 있습니다. 결과적으로, 테슬라의 2024년 생산량은 예상된 219만 대에 달하지 못할 것으로 보입니다. 이는 2023년 대비 21% 증가한 수치였을 것입니다.

 

The drop in profitability may be due to decreased margins resulting from cost-cutting efforts initiated by Tesla in late 2022. The reported Q4 gross margin was 17.6%, a decrease from the estimated 18.1% and a sequential decline from 17.9% in Q3. Furthermore, Tesla's delivery growth rate for the year was 38%, falling short of its 50% compound annual growth rate target, impacted by factory shutdowns and improvements during Q3.

 

수익성 하락은 2022년 말 시작된 비용 절감 노력으로 인한 마진 감소 때문일 수 있습니다. 4분기 보고된 매출총이익은 17.6%로, 예상된 18.1%보다 낮고 3분기에 달성한 17.9%보다도 하락했습니다. 또한, 테슬라의 연간 배송 성장률은 38%로, 공장 폐쇄와 3분기 동안의 개선으로 인해 50% 복합 연간 성장률 목표에 미치지 못했습니다.

 

Elon Musk, Tesla's CEO, also discussed the company's focus on its next-gen platform, which is expected to revolutionize vehicle manufacturing. He mentioned that the production of this new, low-cost vehicle is scheduled to start in the second half of 2025 at Gigafactory Texas. 


테슬라의 CEO인 일론 머스크는 차세대 플랫폼에 대한 회사의 초점을 논의했으며, 이는 차량 제조를 혁신할 것으로 예상됩니다. 그는 텍사스 기가팩토리에서 2025년 하반기에 시작될 예정인 새로운 저비용 차량의 생산에 대해 언급했습니다.


These developments have influenced Tesla's stock performance, reflecting the challenges and changes the company is experiencing as it prepares for future ventures and adjusts to current market conditions.


이러한 발전은 테슬라의 주식 성능에 영향을 미치며, 회사가 미래 사업을 준비하고 현재 시장 상황에 맞춰 조정함에 따라 직면한 도전과 변화를 반영합니다.