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애플 아이폰 매출 하락, 전체 매출 3분기 연속 감소(2023.08.04)

2023.08.04

Apple iPhone sales drop more than forecast, revenue falls for third straight quarter (yahoo.com)

애플 아이폰 매출 하락, 전체 매출 3분기 연속 감소

 

Apple (AAPL) announced its fiscal Q3 earnings after the bell on Thursday, reporting iPhone sales that missed analysts' expectations while revenue fell 1.4% over last year, the third straight quarter of declines.

About half of the company's overall revenue comes from its iPhone segment.

 

애플(AAPL)은 목요일 장 종료 후에 2023년 3분기 실적을 발표했습니다.

분석가들의 기대에 못 미치는 아이폰 판매 실적을 보고하였으며, 매출은 작년 대비 1.4% 감소하였습니다.

이로써 연속 3분기 매출이 줄어드는 결과를 나타냈습니다. 회사 전체 매출의 약 절반은 아이폰 세그먼트에서 나옵니다.

 

Apple stock fell as much as 2.5% in after-hours trading on Thursday following these results.

Revenue has slid for multiple quarters at the tech giant as Mac and iPad sales have flagged.

On a call with analysts Apple CFO Luca Maestri said the company expects revenue for these products to fall

by double digits from last year, citing pent-up demand from the prior year quarter after factory shutdowns.

 

이로 인해 애플 주식은 목요일 애프터마켓 거래에서 최대 2.5%까지 하락했습니다.

맥과 아이패드 판매가 둔화되면서 기술 업계 거물인 이 회사의 매출은 여러 분기 동안 줄어들었습니다. 

분석가들과의 통화에서 애플 CFO 루카 마에스트리는 공장 폐쇄 이후의 전년도 분기에 억제된 수요를 언급하며, 

이 제품군의 매출이 작년보다 두 자릿수 하락한다고 밝혔습니다.

 

Services was a bright spot for Apple, rising a faster-than-expected 8% from the year-ago period to an all-time high for the segment. The company also beat expectations for overall revenue and earnings per share.

Here’s some of Apple’s most significant metrics compared to what Wall Street was expecting in the company’s fiscal third quarter, according to data from Bloomberg:

 

서비스 부문은 애플에게 긍정적인 측면이었으며, 지난해 동기 대비 8%로 기대보다 빠른 속도로 성장하여 

이 부문의 역대 최고치를 기록했습니다. 회사는 또한 전체 매출과 주당순이익 기대치를 능가했습니다.

다음은 블룸버그 데이터에 따른 월스트리트의 예상치와 비교하여 애플의 가장 중요한 회계년도 3분기 지표

몇 가지입니다. 

 

  • Revenue: $81.80 billion versus $81.55 billion expected ($82.96 billion in Q3 2022)
  • Adj. EPS: $1.26 versus $1.20 expected ($1.20 in Q3 2022)
  •  
  • iPhone revenue: $39.67 billion versus $39.79 billion expected ($40.67 billion in Q3 2022)
  • Services revenue: $21.21 billion versus $20.77 billion expected ($19.60 billion in Q3 2022)
  •  
  • Mac revenue: $6.84 billion versus $6.37 billion expected ($7.38 billion in Q3 2022)
  • iPad revenue: $5.79 billion versus $6.33 billion expected ($7.22 billion in Q3 2022)
  •  
  • Wearables revenue: $8.28 billion versus $8.38 billion expected ($8.08 billion in Q3 2022)

매출: 818억 달러, 예상 815.5억 달러 (2022년 3분기 829.6억 달러)
조정 주당순이익: 1.26 달러, 예상 1.20 달러 (2022년 3분기 1.20 달러)


아이폰 매출: 396.7억 달러, 예상 397.9억 달러 (2022년 3분기 406.7억 달러)
서비스 매출: 212.1억 달러, 예상 207.7억 달러(2022년 3분기 196억 달러)


맥 매출: 68.4억 달러, 예상 63.7억 달러 (2022년 3분기 73.8억 달러)
아이패드 매출: 57.9억 달러, 예상 63.3억 달러 (2022년 3분기 72.2억 달러)


웨어러블 제품 매출: 82.8억 달러, 예상 83.8억 달러 (2022년 3분기 80.8억 달러)

 

 

 

The quarterly report arrived just weeks ahead of Apple’s new hardware lineup, including the iPhone 15

and its next slate of smartwatches.

분기 보고서는 애플의 새 하드웨어 라인업, 아이폰 15와  스마트워치 시리즈를 공개하기 몇 주 전에 나왔습니다.

 

"We expect our September quarter year-over-year revenue performance to be similar to the June quarter, assuming that the macroeconomic outlook doesn't worsen from what we are projecting today for the current quarter," said CFO Luca Maestri.

Maestri told analysts that the company expects revenue for iPhone and services to accelerate,

while Mac and iPad are expected to decline by double digits "due to difficult compares."

 

"9월 분기의 전년대비 매출 실적은현재 분기에 대한 오늘의 예측에서 경제 전망이 악화되지 않는다는 가정하에

6월 분기와 유사할 것으로 예상하고 있습니다. "라고 CFO 루카 마에스트리가 말했습니다.

마에스트리는 분석가들에게 아이폰과 서비스의 매출이 가속화될 것으로 기대하고 있으며, 

반면 맥과 아이패드의 매출은 "어려운 비교로 인해" 두 자릿수로 감소할 것으로 예상된다고 밝혔습니다.

 

Maestri said the company experienced a slight acceleration of performance in the Americas, but flagged in the US, "because the [US] smartphone market has been in a decline for the last couple of quarters."

 

During a call with analysts Cook once again emphasized Apple's success in emerging markets.

Revenue reached new highs in multiple countries, including India and Indonesia, Cook said.

 

Cook noted an acceleration in China, but different consumer behavior stateside.

"It's a challenging smartphone market in the US currently," he said.

 

마에스트리는 회사가 미국 내에서는 "지난 2개 분기 동안 [미국] 스마트폰 시장이 감소한 것 때문에" 조금 더 느린

성장을 보였으며, 미국에서는 둔화했다고 설명했습니다.

분석가들과의 통화 중에 쿡은 다시 한 번 신흥 시장에서의 애플의 성공을 강조했습니다. 

매출은 인도와 인도네시아를 비롯한 여러 국가에서 새로운 최고 수준에 도달했다고 쿡이 말했습니다.

쿡은 중국에서의 가속도를 언급했지만 미국 내의 소비자 행동은 다르다고 설명했습니다. 

"미국은 현재 도전적인 스마트폰 시장입니다,"라고 그는 말했습니다.

 

Apple touted its install base of 2 billion active devices.

“We are happy to report that we had an all-time revenue record in Services during the June quarter, driven by over 1 billion paid subscriptions, and we saw continued strength in emerging markets thanks to robust sales of iPhone,” Cook said in a statement.

 

애플은 20억 개의 활성 기기를 보유한 설치 기반을 자랑했습니다.
"우리는 6월 분기에 서비스 분야에서 역대 최고 매출 기록을 달성했으며, 10억 명 이상의 유료 구독을 통한 것이

주된 원동력이었습니다. 또한 아이폰의 강력한 판매 덕분에 신흥 시장에서 계속해서 강한 성과를 거두었습니다,"

쿡은 발표에서 말했습니다.

 

Apple's earnings, which arrived alongside Amazon's results on Thursday, round out the quarterly reports from the major tech companies, which featured better-than-expected results from Meta (META) and Alphabet (GOOGGOOGL) and a revenue miss from Microsoft last week.

 

The tech sector has surged this year, riding optimism on cutting-edge AI technology, the resiliency of online advertising, and growth in cloud services. After wrapping up July, the tech-heavy Nasdaq Composite (^IXIC) won its fifth straight month of gains, and is up almost 40% for the year.

 

 

 

 

 

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2023.08.05

Apple stock falls 5% as hardware slowdown overshadows another record quarter for services (yahoo.com)

 

Apple stock falls 5% as hardware slowdown overshadows another record quarter for services

Apple's services business has set consecutive sales records, but Wall Street was more focused on sliding revenue from hardware.

finance.yahoo.com

 

 

For the third time this fiscal year Apple has set a record for its growing services business. But the most valuable company on Wall Street has another three-quarter streak going: shrinking revenue.

After the closing bell on Thursday, Apple reported fiscal third quarter revenue that fell 1.4% from the same period last year. The unsavory note seemed to eclipse the stellar performance of its services segment that includes iCloud, Music, and Apple TV+. Investors appeared to take the bad news more seriously than the good. Shares dropped nearly 5% on Friday to close at $181.99.

 

Services was among the key metrics that surpassed analysts’ expectations, coming in at more than $21 billion,

up 8% from the year-ago period.

Apple also beat expectations for overall revenue and earnings per share. The company touted its installed base of 2 billion active devices. But even those bright spots weren’t enough to satisfy the Street.

 

서비스 매출은 분석가들의 기대를 뛰어넘은 주요 지표 중 하나로, 지난해 동기 대비 8% 증가한 210억 달러 이상으로 

나타났습니다. 애플은 전체 매출과 주당 수익 기대치도 능가했습니다. 

회사는 20억 개의 활성화된 기기로 구성된 설치 기반을 자랑했습니다. 그러나 이러한 밝은 면조차도 시장을 만족시키는 

데는 부족했습니다.

 

Revenue has slid for multiple quarters as Mac and iPad sales have flagged. On a call with analysts, Apple CFO Luca Maestri said the company expects revenue for these products to fall by double digits from last year, citing pent-up demand from the prior-year quarter after factory shutdowns.

 

매출은 여러 분기 동안 계속해서 하락하였으며 Mac 및 iPad 판매도 하락한 상태입니다. 분석가들과의 통화에서 애플 최고 재무 책임자인 Luca Maestri는 공장 폐쇄로 이어진 전년 분기의 억제된 수요로 인해 이 제품군의 매출이 작년 대비 두 자릿수로 감소할 것으로 예상된다고 말했습니다.

 

In a note after earnings, analysts from Jefferies cautioned that Apple’s revenue guidance and product commentary suggested that growth of the iPhone is lower than Wall Street anticipated.

Sales for the flagship iPhone, which account for roughly half the company’s total revenue, came in slightly below expectations and 2% behind the year-ago period’s figures at $39.67 billion.

 

실적 발표 이후 제퍼리스(analysts from Jefferies)의 분석가들은 애플의 매출 전망 및 제품 설명이 월스트리트의

예상보다 iPhone 성장률이 낮다는 점을 주의했습니다.

회사 전체 수익의 대략 절반을 차지하는 주요 iPhone의 판매는 예상에 조금 못 미쳤으며 지난 해 동기 대비 2% 감소한 396.7억 달러의 수치로 나타났습니다.

 

Some analysts brushed aside the instant market reaction and highlighted the company’s strengths.

When compared to Android’s marked decline in sales, for instance, the relatively flat sales of iPhones look healthy, Oppenheimer analyst Martin Yang told Yahoo Finance Live.

“The services story is going to be the long-term growth driver for Apple,” he said.

 

일부 분석가들은 즉각적인 시장 반응을 무시하고 회사의 강점을 강조했습니다.

예를 들어 안드로이드의 판매 급감과 비교할 때 아이폰의 상대적으로 안정적인 판매는 건강한 모습으로 보인다고 오펜하이머 분석가 마틴 양(Martin Yang)은 야후 파이낸스 라이브에 말했습니다.
"서비스 매출이 애플의 장기적인 성장 동력이 될 것입니다," 그는 말했습니다.

 

Wedbush analyst Dan Ives also emphasized the bright side. “The star of the show was Services revenue,”

he said in a note on Friday. He added that services is set to accelerate to double-digit growth and

“remains key to Apple's overall re-rating and growth story.”

 

웨드부시(Wedbush) 분석가 댄 아이브스(Dan Ives)도 밝은 면을 강조했습니다. 

"쇼의 주인공은 서비스 수익이었습니다," 그는 금요일에 노트에서 말했습니다. 그는 서비스가 두 자릿수 성장을 가속화할 것이며 "애플의 전체적인 재평가와 성장 이야기에 중요한 역할을 계속할 것"이라고 덧붙였습니다.

 

CEO Tim Cook emphasized the services record set in the latest quarter “driven by over 1 billion paid subscriptions.”

And while he highlighted the strength of the iPhone in emerging markets, including in India, he noted the obstacles

facing Apple squarely in the face: "It's a challenging smartphone market in the US currently," he said.

 

CEO 팀 쿡(Tim Cook)은 최근 분기에 "10억 명 이상의 유료 구독자에 의해 주도된"  서비스 매출 기록을 강조했습니다. 
그리고 그는 인도를 포함한 신흥 시장에서 iPhone의 강점을 강조하면서도 애플이 직면한 장애물을 노골적으로

지적했습니다: "미국의 스마트폰 시장은 현재 어렵습니다," 그는 말했습니다.