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노트북 판매량

개인용 노트북 수요 감소로 부품 주문 축소(2022.04.01)

2022.04.01

 

아래 기사들을 종합해 보면 개인용 노트북 수요는 감소하지만,

기업용과 게이밍 노트북 수요는 강한 것을 알수있다.

 

1.노트북 수요가 감소하여 대부분 노트북업체들이 생산을 축소하고 있습니다.

Brand notebook vendors slash shipment goals for 1H22 (digitimes.com)

 

Most brand notebook vendors have slashed their shipment goals for the first half of 2022 by double-digits, and may cut back their orders with some suppliers for the period by as much as 50%, according to supply chain sources.

 

대부분 브랜드 노트북 생산업체들은 2022년 상반기 생산 목표를 2자리수 하향시켰고,

몇가지 부품은 주문을 50%정도 축소하였다.

 

2. 개인용 노트북 가격 하락

 

Consumer notebook prices will be slashed to stimulate demand starting the second quarter,

according to sources in the notebook industry supply chain.

노트북산업 공급망 관계자에 개인용 노트북 수요를 촉진시키기위해 2분기부터 노트북 가격을

인하하 것이라 하였다.

 

3.2월 노트북 출하량 전월대비 2% 감소(2022.03.22) 

 

The global top-5 notebook brands, not including Apple, saw their combined shipments slip 2% on month and 10% on year in February due to fewer working hours in the months as a result of the Lunar New Year holidays, weak demand from the consumer and enterprise sectors, and brand vendors' preparation for new notebook models.

 

애플을 제외한 글로벌  상위 5개 노트북 생산장의 2월 출하량 합계는 전월대비 2%감소,

전년 동월대비 10% 감소하였다.

 

이유로는 설연휴, 개인용과 기업용 수요의 감소와  유명 브랜드 회사들의 신규 모델 준비등이 있다.

 

4. 하지만 기업용 베어본 컴퓨터 전문 생산업체 클레보는 2022년매출이 증가할 것으로 예상(2022.03.30)

(분석: 이는 지난 3월29일 마이크론의 실적 발표에서 기업용컴퓨터 수요가 강하고, 기업용 컴퓨터는

일반 노트북보다 더 많은 메모리를 장착하다고 언급하였다)

 

ODM Clevo expects shipments to remain strong in 2022 (digitimes.com)

 

PC OEM Clevo expects its shipments, particularly those for gaming and enterprise models, to remain strong in 2022.

PC OEM 생산업체 클레보는  2022년 게이밍과 기업용 컴퓨터 수요가 강할 것으로 예상했다.

 

Clevo reported consolidated revenues of NT$7.65 billion (US$265.03 million) for the fourth quarter of 2021,

up 4% sequentially and 40% on year to reach the highest quarterly level in the past 10 years.

The company's net profits in the quarter also grew 69% on year to arrive at NT$590 million.

 

Clevo saw consolidated revenues reach NT$27 billion for the whole-year 2021, the highest annual amount since it went public, up 33% on year with net profits growing 169% on year to NT$1.8 billion.

 

The company's robust performances in 2021 were driven primarily by the remote study business opportunity and the stay-at-home economy. Surging demand for enterprise, education, and gaming notebooks significantly boosted the company's revenues and profitability in 2021.

 

The company shipped a total of 580,000 notebooks in the fourth quarter, up 35% on year, generating revenues of NT$6.5 billion in the quarter, up 46% on year.

 

Clevo shipped a total of 2.07 million notebooks in 2021, up 37% on year with revenues from the notebook business amounting to NT$22.8 billion, up 41% on year.

 

The company expects its notebook sales to stay robust in the first quarter of 2022 and will continue to enjoy double-digit on-year increases. However, demand will primarily come from the enterprise sector during the post-pandemic era.

 

클레보는 2022년1분기 노트북 판매 실적이 강할 것으로 예상했고, 매출이 전년 동기대비 2자리수 증가할 것으로

예상했다. 그러나  코로나 사태이후 기간 동안 수요는 대부분 기업용 컴퓨터 부문에서 발생할 것이다.

 

Gaming notebooks are also expected to enjoy rising sales in 2022 as Intel, AMD, and Nvidia are set to unveil their next-generation CPUs and GPUs in the near future.

 

게임용 노트북 매출도 인텔, AMD와 엔비디아등이 새로운 CPU와 GPU를 발매함에 따라 증가할 것이다.

 

The company also saw its IT mall business in China return to growth in 2021 and will begin constructing its new multi-purpose mall project in Taipei at the end of 2022, at the earliest.