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해성디에스-심텍

자동차용 반도체 공급은 여전히 빠듯하다(2022.08.16)

2022.08.16

 요약: 3분기이후 PC와 소비자 가전등의 수요 부족으로 파운드리 수요가 감소했으나,

자동차용 반도체 수요와 산업용 MCU등의 수요는 강한 상태이다.

 

Automotive chip supply remains tight (digitimes.com)

자동차용 반도체 공급은 여전히 빠듯하다.

 

Despite a rapid slowdown in mass-market chip demand, automotive chip demand remains robust with suppliers vying for more available fab capacity in the fourth quarter of 2022, according to industry sources.

 

업계 소식통에 따르면 대량 시장 칩 수요의 급격한 둔화에도 불구하고 자동차 칩 수요는 공급업체가

2022년 4분기에 더 많은 가용 팹 용량을 확보하기 위해 경쟁하면서 견실한 상태를 유지하고 있습니다.

 

Suppliers engaged in the car industry supply chain are actively negotiating with foundries about available fab capacities in the fourth quarter, and are striving for additional capacity support during the quarter, said the sources.

 

소식통에 따르면 자동차 산업 공급망에 참여하는 공급업체는 4분기에 가용 팹 용량을 확보하기위해

파운드리 회사와 적극적으로 협상하고 있으며, 분기 동안 추가 용량 확보를 위해 노력하고 있다고 소식통은 말했습니다.

 

On the other hand, slowdowns in demand for PCs and other consumer electronics device applications have dragged down foundries' fab capacity utilization since the third quarter, the sources indicated. Nevertheless, automotive chip orders can only fulfill a small part of the capacity gap in the third quarter, the sources said.

 

반면에 PC 및 기타 소비자 전자 기기 애플리케이션에 대한 수요 둔화로 인해 3분기 이후 파운드리의 팹 가동률이

하락했다고 소식통은 밝혔습니다.

그럼에도 불구하고 3분기에 자동차용 칩 주문에 모자라는 용량의 작은 부분만 채울 수 있다고 소식통은 전했다.

 

Foundries particularly second-tier ones which are incapable of filling their fab capacities with more automotive chip orders will still suffer from substantial drops in their fab capacity utilization rates in the fourth quarter of 2022, the sources noted.

 

소식통에 따르면 파운드리, 특히 더 많은 자동차 칩 주문으로 팹 용량을 채울 수 없는 2순위 파운드리공장은

2022년 4분기에 팹 용량 가동률이 크게 하락할 것이라고 소식통은 지적했습니다.

 

For first-tier foundries, only 5-10% of their fab capacities will be affected by disappointing orders for mass-market products in the fourth quarter, the sources said.

 

소식통에 따르면 1순위 파운드리의 경우 팹 용량의 5~10%만이 4분기에 대량 시장 제품에 대한

실망스러운 주문의 영향을 받을 것이라고 소식통은 말했습니다.

 

Automotive chips that are in severely tight supply include MCUs and IGBTs.

 

공급이 매우 부족한 자동차 칩에는 MCU와 IGBT가 있습니다.

 

The supply of industrial MCUs and other ICs remains relatively tight, also prompting related chip suppliers to vie for more available fab capacities during the fourth quarter, according to the sources. With industrial ICs requiring a shorter period of time for validation than automotive chips, industrial chip orders may quickly fill foundries' capacity gap left by their PC and other CE chip customers.

 

소식통에 따르면 산업용 MCU 및 기타 IC의 공급은 상대적으로 타이트하며 관련 칩 공급업체는 4분기에

더 많은 팹 용량을 확보하기 위해 경쟁해야 합니다.

 

산업용 IC는 자동차 칩보다 검증에 더 짧은 기간이 필요하기 때문에 산업용 칩 주문은 PC 및 기타 CE 칩 고객이

남겨둔 파운드리의 용량 격차를 빠르게 메울 수 있습니다.